Kinder en jeugdwerk

Groep 5-8 basisschool: Allstars!

Elke clubavond is weer een feestje, we doen een spannend spel, gaan sporten of knutselen en nog veel meer leuke dingen. Ook leren we elke avond nieuwe dingen over God en de Bijbel. Vind je het leuk om een keer te komen kijken?
Voorheen werden er twee clubs gehouden, de Zaklamp voor kinderen uit groep 5-6 en de Woensdagavondclub voor kinderen uit groep 7-8. Dit seizoen zijn de clubs samengevoegd omdat het leuk is om met een grote groep kinderen club te hebben.

De club wordt gehouden om 18.45 in ’t Heem, (frequentie ongeveer om de twee weken, Dorpsstraat 54a).

Het lijkt ons leuk je op de club te zien!
Groetjes, Christianne Koekman en Arjan Molenaar.

1e t/m 4e klas VO: Tienerclub

Zit jij in de 1e t/m de 4e klas van het voortgezet onderwijs dan ben jij van harte welkom bij de tienerbar. Iedere maand op vrijdagavond om 19.30 uur in het Heem naast De Dorpskerk in Vreeswijk of online via Zoom zolang de corona-maatregelen gelden.
Wat kun je allemaal verwachten op zo'n avond?
Gezellig elkaar leren kennen door spelletjes doen en met elkaar in gesprek gaan onder het genot van een hapje en een drankje. We gaan film kijken, bowlen, poolen en darten en  jaarlijks terugkerende activiteiten als sinterklaas vieren en met elkaar eten op dankdag. Is de clubavond via Zoom, dan maken we er net zo'n gezellige avond van, maar dan vanuit je eigen huis.
Buiten alle spelactiviteiten en alle andere leuke impulsieve acties houden we ons ook bezig met het Geloof. Thema’s als; dromen, frustraties, waarom naar de kerk gaan, liefde, wat doen we met ons geloof in het dagelijkse leven. Allemaal thema’s die erg actueel zijn en die jou ook zeker zullen aanspreken. Er is ook ruimte om zelf aan te geven waar je het graag over zou willen hebben.
Maar het belangrijkste is dat we gewoon een hele leuke avond hebben met elkaar. En aan het einde van het seizoen gaan we met elkaar op kamp, een heel weekend gezelligheid.
Nu jij natuurlijk helemaal enthousiast bent, wil je vast weten wanneer de clubavonden zijn. Je kunt de data steeds vinden in de agenda van deze website. Daarnaast houden we je op de hoogte via de tienerclub WhatsApp groep.

16 t/m 21 jaar: Jeugdvereniging

Om de week is er om 20.00 uur op zondagavond jeugdvereniging. Een moment waar jongeren uit de gemeente of daarbuiten samenkomen om elkaar te ontmoeten, gezellig samen te zijn en om na te denken over het geloof. Dat moment kan zijn in onze uitvalbasis ’t Heem, maar in tijden van Corona zeker ook online of ergens buiten. De JV wil ontmoeting en diepgang stimuleren door opzoek te gaan naar activiteiten en gespreksonderwerpen die jongeren zelf aandragen. De ene avond denken we na over een stuk uit de bijbel het andere moment maken we lol bij een kampvuur of doen we een spel. In de gesprekken is geen vraag te gek, we spreken elkaar open en eerlijk en hebben geen oordeel over hoe er door een ieder gedacht wordt. We denken graag na over de relevantie van het geloof in de levens van onze mooie jongeren. In onze actieve app-groep worden de jongeren op de hoogte gehouden van de activiteiten. Let wel: door de nieuwe opzet en dynamische invullingen kan het dus zomaar zijn dat de activiteit op een ander moment in het weekend plaatsvind. Zorg dus dat je in de app-groep komt of blijf in contact met een actief lid. Om in de app-groep te komen stuur je een bericht naar Mark van der Neut, zijn telefoonnummer is: 06 – 37 286 171. Iedereen van 15/16 tot en met 21 jaar is van harte welkom! Dus kom een keer en merk zelf dat het erg gezellig is.