Onze predikanten

Even voorstellen :  Ds. Gertjan Glismeijer

Gerrit-Jan Glismeijer (Gertjan) is sinds 3 maart 2019 verbonden als predikant aan de Hervormde Gemeente van Vreeswijk. Hij werd in 1966 geboren in Gouda en groeide op in Gouda en Bodegraven. Na zijn militaire dienstplicht werd hij onderwijzer in Wijk en Aalburg. In 1994 werd hij jeugdwerkadviseur bij de Hervormd Gereformeerde Jeugdbond, die hij eind 2003 verliet om te gaan werken in het onderwijs: een half jaar op de Goudse Praktijkschool en daarna als docent godsdienst op het Driestar College in Gouda.

Ds. Glismeijer behaalde in 2010 de Master Theologie en Kerk aan de Universiteit Utrecht en in 2013 de Master Gemeentepredikant aan de Protestantse Theologische Universiteit. Momenteel werkt hij aan een proefschrift dat handelt over de beginperiode van de gereformeerde kerk in de tijd van de Reformatie.

Hij is getrouwd met Lianne en samen kregen zij twee kinderen.

Ds. Glismeijer heeft een eigen weblog (https://glismeijer.com) waarin hij onder andere de preken plaatst die gehouden zijn in de Dorpskerk.
Verder verleende hij medewerking aan diverse dagboeken en kerkhistorische bundels.

E-mail: dsglismeijer@hervormdvreeswijk.nl
PC Hooftstraat 7, 2802 NM  Gouda

Ds. Rik de Pater
Hierbij stel ik mezelf kort voor: Rik de Pater, geboren in 1978 en opgegroeid in Capelle aan den IJssel. Na de middelbare school heb ik Theologie gestudeerd aan de Universiteit Utrecht en de Kerkelijke Opleiding gevolgd aan de Protestantse Theologische Universiteit (PThU). Tijdens de studie heb ik ook mijn vrouw Hanneke leren kennen met wie ik in 2008 ben getrouwd.
In 2010-2015 stond ik in mijn eerste gemeente de Hervormde Gemeente te Buurmalsen. Sinds 17 mei 2015 ben ik predikant hier in de Hervormde Gemeente Vreeswijk. Wij zijn gezegend met vier kinderen: Lucas, Julian, Thomas en Norah.

Het is elke keer weer het hoogtepunt van  de week om de zondagse eredienst te mogen leiden. Als beeld voor mezelf denk ik aan de klassieke beelden van schatgraver en schatbewaarder. Schatgraver: Iemand die steeds weer op zoek gaat naar wat staat er nu precies in de Bijbel en kan ik dat dichtbij het leven van de hoorders brengen. Schatbewaarder: Iemand die er zorg voor draagt dat de rijkdom en de waarheid opgeslagen in de Bijbel en de kerk van de eeuwen bewaard blijft. En het is een voorrecht om mensen op hun geloofsweg door het leven te begeleiden vanuit die Bijbel.

E-mail: dsdepater@hervormdvreeswijk.nl

Meld je aan voor ..

Weekbericht

Stichting Instandhouding Dorpskerk, ’t Heem en begraafplaats